Panta Rhei

Tak Piotrek do exhibicji mojej osoby i mojeg zycia! Chce sobie postawic pomnik, bo przeciez nikt za mnie tego nie zrobi, bo niczym sobie nie zasluzylam na taki zaszczyt. Tak wiec nie mam innego wyjscia...

07 lipca 2009

"une image peut en cacher une autre"

Bardzo ciekawa i bogata w tematyke i emocje byla wystawa w Grand Palais pod tytulem "une image peut en cacher une autre".
Oczywiscie, ze moze - brzmi odpowiedz.
Istnieja rozne powody dla ktorych chowa sie jeden obraz w drugim.
Podwojny obraz jak mowil Salvador Dali.


  • Mozna chowac obraz za obrazem dla smiechu, z figlarnosci. W celu zakpienia sobie z odbiorcy, ze to co mysli, ze widzi w rzeczywistosci przedstawia calkowicie cos innego.
  • Inni chowaj obraz za obrazem, zeby wyzaczony odbiorca zrozumial zakodowany tekst. Taki rodzaj cenzury.
  • Inni chowaj obraz za obrazem w celu zabawy stosowanej techniki malarskiej
Poniezszy obraz przedstawia indyjski styl malarski, ktory polega na ... chmm nie wiem jak to okreslic.
Chodzi o to ze slon sklada sie z przeroznie ulozonych ludzkich postaci tworzac w calosci forme SLONIA. Troche skomplikowanej zabawy technicznej tutaj stosowano.

O i moj ukochany obraz "Trwalosc pamieci" Salvadora Dali. Kopia namalowana przez mojego tate wisi u mnie na scianie w salonie nad kanapa:). Salvador byl mistrzem w chowaniu obrazow. Tak naprawde to poprostu gosciu byl czesto na haju i sam niezawsze wiedzial co kryja jego dziela. Interpretacja indywidualna. Czysta abstrakcja. Awangarda. Dali poporstu robi sobie z nas jaja. Moim zdaniem nie ma co szukac za wszelka cene jakiejs glebokiej tresci w jego dzielach. Slalvador Dali jest mistrzem jedynym w swoim rodzaju.

Etykiety: