Panta Rhei

Tak Piotrek do exhibicji mojej osoby i mojeg zycia! Chce sobie postawic pomnik, bo przeciez nikt za mnie tego nie zrobi, bo niczym sobie nie zasluzylam na taki zaszczyt. Tak wiec nie mam innego wyjscia...

20 czerwca 2009

Provins - la fête medievale

Tak wyglada swieto sredniowieczne w XXI wieku.

Miasteczko sie nazywa Provins i jest oddalone o 77 km od Paryza, region Ile de France, departament Seine et Marne.
W sredniowieczu bylo to trzecie znaczace miasto po Paryzu et Rouan.
Posiadalo nawet swoja monete.
Provins od 2001 zamieszczane zostalo na liste de patrimoine mondiale de l'humanité de UNESCO.

Co roku organizowane jest tu wielkie swieto na wzor sredniowieczny.
Zjezdzaja sie tutaj milosnicy tej epoki z calej Francji.
Ludzie, ktorzy raz do roku oddycha, bawia i zyja na srednowiaczna mode.


Sami szyja sobie stroje, a niektorzy robia to recznie, aby byc jak najbardziej wiarygodnym.

Niektorzy zaczynaja juz od malenkosci:)
Nawet kuchania byla sredniowieczna.
Troche czarow i miksow sredniowiecznych.
Troche czarnych typow z piekla rodem.
I tych czarnych z nieba rodem:)
Usmiechniete pijackie mnisie geby:)
Troche abstrakcji z srednowiecznych legend. Ent na ulicach sredniowiecznego miasta.
Nad glowa latal mu motylek, a na korze siedzialy ptaszki.
No i oczywiscie tance, hulanka, swawola!
Hejze hola...!
I ja najmniej sredniowieczna postac. Na drugi rok sie postaram przebrac w czarownice:)


Etykiety: